Winkelwagentje

Nieuw: M-iQ BlueFire, twee-in-één machine voor servies, bestek en dienbladen

, categorie Vaatwastechniek
    1 van  / 1

De wens om meer flexibiliteit te bieden door een hogere mate van automatisering heeft MEIKO ertoe aangezet om zijn succesvolle serie M-iQ bandtransportmachines verder uit te breiden. Met de innovatieve M-iQ BlueFire komt het bedrijf klanten tegemoet die op zoek zijn naar een manier om de wisselende werkdruk in de grootschalige catering en de arbeidskrapte het hoofd te bieden. Het voldoet tevens aan de enorm toegenomen behoefte aan hygiëne sinds de coronapandemie door servies, bestek en dienbladen te wassen op een manier die voldoet aan de DIN-normen.

"Met de BlueFire hebben we de klassieke oplossing met twee machines voor het wassen van servies, bestek en dienbladen gecombineerd tot één machine met meerdere sporen", zegt Sebastian Hainz, Executive Vice President Sales & Marketing, MEIKO Group. Volgens Hainz maakt dit slimme oplossingen in de kleinst mogelijke ruimtes mogelijk. Sebastian Hainz vervolgt: "Dit betekent dat de klant een machine heeft die een veel hogere doorvoer heeft en dus efficiënter werkt dan twee afzonderlijke machines".

De intelligente bestek- en dienbladenverwerking draagt ​​bij aan het hogere niveau van automatisering: het bestek wordt gedemagnetiseerd voordat het wordt gewassen om een ​​betere reiniging en droging te garanderen. De dienbladen gaan rechtop – wat ruimte bespaart - en met een contacttijd van ruim twee minuten door de machine. MEIKO productmanager Johann Wagner hierover: "De dienbladen worden in de M-iQ BlueFire behandeld als servies en dus ook conform de DIN-normen gewassen. Dat dit gebeurt in een "twee-in-een oplossing" zorgt voor lagere bedrijfskosten en een eersteklas droogresultaat. Voor ons is dit een logische uitbreiding van onze "Clean Solution Circle". Deze synchroniseert machine, service en chemie om te voldoen aan de verhoogde veiligheidsbehoeften van onze klanten en hun gasten."

Het feit dat een nieuwe generatie machines ook betere prestaties levert met lagere bedrijfskosten, maakt volgens Johann Wagner deel uit van het DNA van ons bedrijf. Zo ook het werken aan permanente procesoptimalisatie. "Grotere ergonomie en daarmee waardering voor de mensen die met onze machines werken, is voor MEIKO vanzelfsprekend en de focus van alle MEIKO ontwikkelingen", voegt Sebastian Hainz toe.

Het MEIKO designteam ontwikkelde de M-iQ BlueFire in nauwe samenwerking met gebruikers en klanten. Volgens Hainz zijn deze twee groepen vooral geïnteresseerd in het combineren van twee machines in hun spoelruimtes tot één. De hogere mate van automatisering, dankzij de automatische invoer van de dienbladen, de toevoeging aan een dienbladenstapelaar aan het einde en een geïntegreerde bestekopvangbak, maakt een flexibele aanpassing aan de variërende werkdruk mogelijk, zonder concessies te doen aan de efficiëntie. "De machine kan gemakkelijk een piekbelasting tot 25 dienbladen per minuut aan. Bovendien krijg je een machine die minder hoeft te worden schoongemaakt. Dit alles verhoogt de algehele efficiëntie van de M-iQ BlueFire enorm in vergelijking met de huidige oplossingen in de markt", zegt Sebastian Hainz.

SAMEN EEN STAP VOORUIT

Met duurzame oplossingen voor het wassen van herbruikbaar kunststof servies.

Weg met wegwerp, het is tijd voor herbruikbaar: van bekers tot flessen, van bakjes tot schaaltjes.