MEIKO positioneert zich in de infectiepreventie als aanbieder van oplossingen waar een systeem achter zit

, categorie Bedrijf

MEIKO positioneert zich in de infectiepreventie

als aanbieder van oplossingen waar een systeem achter zit

Het belang van infectiepreventie en hygiëne neemt alsmaar toe. Dit is een proces dat MEIKO, de machinebouwer en producent van medische technologie uit Baden-Württemberg, reeds decennialang oplossingsgericht en met succes begeleidt. „Voor onze klanten zijn wij een aanbieder van oplossingen, omdat wij hun uitdagingen en processen begrijpen. Vanaf heden houdt dit in dat Meiko-klanten voor onze technologie in de verplegingsruimte en in de keukenomgeving van het zieken- of verzorgingstehuis, of ook in de gaarkeuken, nog slechts één aanspreekpartner hebben,” legt Dr. Ing. Stefan Scheringer, directeur van Meiko Maschinenbau GmbH & Co. KG uit.

Om deze reden heeft Meiko de interne kennis van de firma gestroomlijnd in speciale teams, die universeel advies verstrekken aan de klanten uit de gezondheidsbranche. Het effect voor de klant is een duidelijke vermindering van complexiteit en een comfortabele vermindering van het aantal aanspreekpartners. Klaus Wertz, Head of Customer Segment Management van de Meiko-groep, verklaart hierbij: „In de bijna 90 jaar lange geschiedenis van onze firma hebben de Meiko-deskundigen een grondige kennis op het vlak van ziekenhuishygiëne, infectiepreventie en werkveiligheid opgebouwd. Diegene die voor de hygiëneveiligheid verantwoordelijk is op de plaats waar de grootste belasting door kiemen geconcentreerd is, namelijk in de verplegingsruimte, weet terdege welke taken hem of haar in de spoelzone van een keuken te wachten staan.” Bijgevolg bekleedt op de stand van Meiko op de Medica-vakbeurs de voorstelling van de nieuwe teams voor potentiële en reeds bestaande systeemklanten een centrale positie.

Daarenboven heeft Meiko dit jaar ook nog een productmodificatie in petto: „De spoelrand van onze gootstenen hebben wij volledige uitgebannen, opdat aan waterkiemen of biofilm geen nodeloos reservoir meer geboden wordt,” aldus Klaus Wertz. In plaats daarvan zorgen twee jetstralen ervoor dat de giettrechter nog beter gereinigd wordt – op wens kan een reinigingsproces ook via een tijdschakelaar gestart worden, indien de gootsteen zich in een verplegingsruimte bevindt die weinig gefrequenteerd wordt.

De nieuwe producten en systeemoplossingen worden geflankeerd door innovaties op het vlak van planningssoftware en terbeschikkingstelling van 3D-gegevens. Een speciaal voor planners ingerichte zone op de beursstand vormt de basis voor een doelgericht samengaan van aanbieders en dienstverleners op het gebied van planning, alsook experten uit de ziekenhuistechnologie.