Winkelwagentje
    The clean solution

Meiko breidt zijn wereldwijde service strategie uit

, categorie Bedrijf
    1 van  / 1

Meiko – het productiebedrijf uit Zuid-Duitsland – heeft met de opening van een nieuw trainingscentrum in Dubai een volgende stap gezet in de ontwikkeling van zijn service strategie. Het geeft zich een unique selling point in de grootkeuken wereld van de Arabische markt. Hans-Dieter Breideband, senior manager en Head Global Service, legt uit hoe het zover is gekomen: “Mondiaal denken en lokaal besluiten nemen is de enige erg voor een mondiaal bedrijf om te bewandelen. Uiteindelijk maken we bij elke levering van een machine een belofte aan onze klanten – de belofte, dat wij hetzelfde niveau van after-sales verlenen en aan dezelfde hoge kwaliteitsstandaarden voldoen over de hele wereld!.

In totaal heeft het productiebedrijf van commerciële vaatwasmachines, reiniging- en desinfectieautomaten nu meer dan 600 werknemers over de hele wereld en heeft trainingscentra in Nashville, Slough, Santiago de Chile, Offenburg en Zhongshan. Verder beschikken Meiko partners over 4.500 erkende servicetechnici over de hele wereld. De afgelopen vijf jaar heeft het bedrijf een zeer succesvol autorisatieprogramma gevormd dat volgens Breideband “uniek binnen deze markt” is. Voortdurende training en certificeringsinitiatieven zorgen ervoor dat informatie over nieuwe producten, innovaties en complexe technische uitdagingen optimaal worden uitgewisseld. Hierbij horen entry-level training, cursussen over individuele productgroepen en train-de-trainer seminars. De bevoegdheid om als gecertifieerde technicus te werken wordt enkel na het succesvol afleggen van een online toets verlengd.

Hans-Dieter Breideband denkt dat in de toekomst nog meer automaten inbedrijf zullen worden genomen: “Meiko heeft goed ingespeeld op de marktgeluiden met zijn productgamma zodat de klanten niet alleen een automaat krijgen dat reinigt, wast en desinfecteert, maar een automaat die met een pakket van after-sales komt die de waarde aanzienlijk verhogen.” Breideband verwijst naar voorbeelden als draadloos diagnostisch uitlezen en tools voor analyses en het verbeteren van de prestaties van de Meiko automaten.

Press contact:

Contactgegevens voor de pers:

MEIKO Maschinenbau GmbH & Co. KG
    Mw. Regine Oehler
    Pers en PR
    oer@meiko.de
    +49 0 781 2031204

SAMEN EEN STAP VOORUIT

Met duurzame oplossingen voor het wassen van herbruikbaar kunststof servies.

Weg met wegwerp, het is tijd voor herbruikbaar: van bekers tot flessen, van bakjes tot schaaltjes.