De juiste machine op het juiste moment

, categorie Vaatwastechniek

De juiste machine op het juiste moment: Geslaagde intrede van de Meiko UPster korfspoelmachine

De mooie cijfers uit de horecabranche, die de Deutscher Hotel- und Gaststättenverband (DEHOGA) begin juni in zijn rapport voorstelde, motiveren ook de nieuwste productinnovatie van de firma Meiko: „Onze nieuwe machinereeks UPster heeft een vliegende start in de markt gemaakt,” verheugt Michael Mayer zich, hoofd distributie vaatwastechniek voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland bij de machinefabrikant uit Offenburg. „De hotel- en restaurantsector zijn duidelijk in een positieve stemming en houden niet enkel met stijgende personeelsaantallen rekening, maar ook met talrijke investeringen. Hiervan profiteert vooral de UPster-reeks, waarmee wij onze klanten de kwaliteit van een topproducent aanbieden tegen een prijs die ook voor starters binnen het budget past,” aldus Mayer.

Deze, pas in de afgelopen herfst ingevoerde serie professionele spoelmachines overtuigt niet enkel met haar prijs, maar bovenal met de gedegen Meiko-kwaliteit. De reeks omvat ondertafelspoelmachines, kap- en korventransportautomaten. Vooral laatstgenoemde bieden een enorm groot nut voor de klant: „Met dit model vestigen wij een korventransportmachine die geen afzuiging behoeft,” verklaart Michael Mayer. Hierdoor kan bespaard worden op kosten voor een afzonderlijke koppeling aan de afvoerlucht, die anders wel vereist zou zijn. Immers: „Wij merken heel goed dat de branche lange tijd met een opeenhoping van investeringen moest leven. Wie nieuwe vaatwastechniek nodig heeft, maar niet meteen de gehele keuken wil ombouwen, lost dit dilemma op dankzij innovatieve MEIKO-technologie, die zich flexibel aan de keukenarchitectuur aanpast. Zodoende worden wijzigingen in het gebouw minder ingrijpend en creëren wij speelruimte.”

Voor het bedieningspersoneel is echter nog iets heel anders van belang: het blauwe bedieningsconcept van MEIKO duidt de juiste hantering aan. Alles wat ‘blauw’ aan de machine is, kan vastgepakt en eenvoudig verwijderd worden om te reinigen: bijvoorbeeld de zeef of de wasarmen. Het ergonomische glasdisplay vergemakkelijkt de communicatie tussen mens en machine zienderogen dankzij een heldere, intuïtieve begeleiding van de bediener, en alles wat blauw is kan ook hier bediend worden.

De snelle inbouw voor diegenen die vlug hun beslissing nemen, is eveneens een voordeel dat MEIKO deze branche biedt, waar een ijltempo de norm is. Dankzij haar modulaire opbouw wordt de machine binnen vijf dagen geleverd: „Dat schept ook individualiteit wanneer het vooruit moet gaan,” verheugt Mayer zich. Hiervoor ontving de korfspoelmachine UPster K onlangs tevens de Top Hotel Award in de categorie flexibiliteit.

Voor de UPster-machines geldt echter eveneens, zoals voor alle andere MEIKO-producten: de focus ligt dwingend op de economische en ecologische aspecten; zo beschikt ook de UPster-reeks over de technologie van de warmteterugwinning. Dat scheelt energie en ontziet het milieu, alsook het budget van de exploitant voor de bedrijfskosten.