0
Winkelwagentje
Contact
The clean solution
Icon bakker

Bäckerei Germar

Achter de coulisse in de keuken van Bäckerei Germar zorgen MEIKO-vaatwasmachines voor glanzende resultaten

"Op dit moment hebben wij in totaal drie vaatwasmachines van MEIKO in gebruik, waarover we uiterst tevreden zijn. De vierde machine wordt eind 2017 geïnstalleerd."

Janine Maier nam in 2004 als nieuwe meesterbakker het gerenommeerde familiebedrijf over, dat sindsdien zeer succesvol is. Nieuwbouw in Jena, in eerste instantie met de bakkerij en een speciaalzaak, werd geopend in 2010. We hadden toen al het idee voor de opening van een Café op de locatie, "echter was het risico voor deze investering te groot", vertelt Janine Maier terwijl ze terugblikt, "eerst moest er geld worden verdiend."

Nu is de traditionele bakkersfamilie verheugd, dat het Café werd opgeschort. "Het geplande Café was te klein, daar zijn we van overtuigd", volgens de Germars. Zes jaar later werd een volledig nieuw Café-concept ten doop gehouden. Naast drie andere filialen – waarvan twee met kleine Café's in Jena – werd de moderne aanbouw met Café-bistro het vlaggenschip van het familiebedrijf en de magneet voor veel gasten.

"We hebben alles goed gedaan", zegt Janine Maier. "Alleen de toonbank is af en toe een beetje te klein. Vooral het gebak en de taarten moeten worden gepresenteerd. Wat de klant niet ziet, koopt hij ook niet."

Door een veelzijdig gebaksassortiment aan te bieden, is de traditionele bakkerij Germar gegroeid en ziet hierin een verder potentieel. "Onze regio heeft verder geen bakkers met een met ons vergelijkbaar groot gebaksassortiment", geeft Janine Maier als samenvatting voor de filosofie die het familiebedrijf met alle rust naar de toekomst laat kijken. 

Één merk – één service!

Achter de coulisse van de keuken zorgt vaatwastechniek van MEIKO voor glanzende resultaten. Alle vuile vaat uit het Café wordt hygiënisch veilig en snel gereinigd. Op dit moment hebben wij in totaal drie vaatwasmachines van MEIKO in gebruik, waarover wij uiterst tevreden zijn", benadrukt Wilfried Germar.

"Ons derde filiaal staat voor eind 2017 op de planning voor renovatie, daar wordt de vierde machine van MEIKO geïnstalleerd.“

De redenen hiervoor zijn kwaliteit, betrouwbaarheid en de eersteklas service, die MEIKO biedt. "Alles werkt feilloos. Als er al een storing is aan de machines, is de service binnen een uur ter plekke om het probleem te verhelpen. Één merk – één service. Ook in de toekomst willen wij van beiden profiteren."