Wereldwijde awards voor productassortiment en service

, categorie Bedrijf

Wereldwijde awards voor productassortiment en service

Er zijn 90 creatieve jaren verstreken sinds de oprichting van het machinebouw-bedrijf Meiko uit Offenburg. De hygiëne-expert is inmiddels in bijna 100 landen actief. Men moet op de product- en servicekwaliteit van het door een stichting geleide bedrijf kunnen vertrouwen, wereldwijd. Deze identiteit wordt nu opnieuw onderstreept door een serie internationale prijzen:UPster K, TopLine, M-iClean H, Meiko-service – alles top!

Een prijs is altijd reden tot blijdschap, meerdere prijzen dwars door het gehele productassortiment en over nationale grenzen heen, vormen een bijzondere erkenning. De hygiëne-expert uit Zuid-Duitsland Meiko ontving deze erkenning, terwijl met de gouden Catering Star ook in eigen land de beste resultaten werden behaald. Dit onderbouwt het eigen identiteitsbeeld als wereldwijde premium-fabrikant en betrouwbare servicepartner. In Groot-Brittannië mag Meiko zich verheugen over de ´CEDA Supplier Award 2017´ die door CEDA (Catering Equipment Suppliers Association) wordt uitgereikt. Het traditionele bedrijf uit Baden is Silver Partner van deze vereniging van keukeninrichters en is onderscheiden voor een „voortreffelijke klantenservice“. Premium-producten en een premium-service gaan hand in hand, aldus de filosofie bij Meiko. Een veelzijdig partnerprogramma, vakkundige certificeringen en een actieve uitwisseling met alle deelnemers vormen hiervan het bewijs, zo ook bij het jaarlijkse serviceforum. Wereldwijd, zoals de award aantoont, want over de prijstoekenning besluiten alleen leden van de vereniging, aan de hand van de kwaliteit van de service.

Kort daarvoor stond Meiko in Groot-Brittannië bij de ´Commercial Kitchen Show 2017´ op het erepodium, deze keer met de korftransportvaatwasmachine UPster K: goud bij de „Innovation Challenge“ in Birmingham. Hier moest live worden overtuigd en alle voordelen van de machine gepresenteerd aan een geselecteerde vakjury. In Polen kan Meiko zich eveneens verheugen over goud, namelijk over de prestigeprijs ´MTP Gold Medal´. MTP verleent de prijs als een van de meest toonaangevende beursorganisatoren van het land en beloonde Meiko voor de nieuwe doorschuiver M-iClean H. De professionele vakjury werd overtuigd door de innovatiekracht van het nieuwe automatische kapsysteem en de hieruit resulterende betrouwbaarheid.

De machine is zeer efficiënt dankzij een verfijnd ergonomieconcept: tijd- en energiebesparing, een grote mate aan betrouwbaarheid, een verbeterd ruimteklimaat en gezondheidsaspecten voor de medewerkers - het resultaat van een nieuwe en holistische visie op het spoelproces. Kort voordat de internationale vakbeurs HOST de horecawereld in Milaan ontvangt, wordt Meiko bovendien onderscheiden met de 'Smart Label Award' – alweer voor de M-iClean H. In samenwerking met POLI.design bekroont de vakbeurs producten en diensten die door hun functionaliteit en innovatieve kracht opvallen.

Ook in de VS is er bewondering voor Meiko's reinigings- en desinfectietechnologie. In ziekenhuizen en in verzorgings- en verpleeghuizen zorgt de marktleider voor perfecte hygiëne – in deze kwetsbare sectoren zijn hoge standaarden en een strenge inachtneming van de normen vereist. Daarbij komt de wijdverbreide markt van kartonnen en plastic wegwerpservies voor patiënten in de VS – ondanks economische en ecologische nadelen. Hier scoort Meiko als hygiëne-expert met decennialange ervaring in de reinigings- en desinfectietechnologie. De IC.tips (InfectionControl.tips) heeft besloten: De ´Top Innovation of the Year Award: 2017´ gaat naar Meiko. De reinigings- en desinfectieapparaten uit de serie TopLine overtuigden door hun verfijnde hoogwaardige techniek, die in Duitsland qua technologie al maatgevend is. Daarbij komt de duidelijk verbeterde werkveiligheid voor het verzorgings- en ziekenhuispersoneel in gevoelige bereiken.

Van de competentie als servicepartner tot aan de afzonderlijke productgroepen – de internationale prijzen weerspiegelen de topeisen die Meiko zichzelf stelt en vormen een bevestiging van de onderscheidingen die het bedrijf in 2017 al in eigen land heeft gewonnen.