Welcome to MEIKO.
Please select a country and click "confirm".
The clean solution

‘Made in Brabant’

1 van  / 1

Mogen we u even voorstellen aan… Johan de Bok. Wat is de achtergrond van onze Sales Manager? Wat spreekt hem aan in MEIKO en wat is zijn rol?

Waar liggen je roots en hoe belandde je bij MEIKO?
‘Mijn wortels liggen in Made. Ik kom uit een echte horecafamilie. Mijn ouders zijn beiden kinderen van kasteleins en hadden samen ook een eigen zaak. Het was dus logisch dat ik hun voetsporen trad. Ik volgde een horecaopleiding, werkte tien jaar als souschef en stond ook nog twee jaar in de bar-dancing van mijn vader en moeder. Via verkoopfuncties bij een importeur achter een grossiersnetwerk in automaterialen en een andere specialist in professionele vaatwerkspoelmachines, kwam ik vervolgens na achttien jaar bij MEIKO terecht.’

Wat is je rol bij MEIKO?
‘Ik begon in 2004 als accountmanager en ben sinds 2014 sales manager. In die rol probeer ik te bouwen aan een nieuwe salesorganisatie. De ruggengraat van onze organisatie. We willen beter, sneller en met meer kwaliteit inspelen op de klantvraag. Dealers ondersteunen en begeleiden.’

Wat is er al bereikt?
‘We hebben onze organisatie verdeeld in de regio’s Noord en Zuid en versterkten ons team met drie mensen. Zij vormen de verkoopbinnendienst zodat onze accountmanagers vaker naar buiten kunnen. De veranderingen vergen veel energie maar werpen nu wel hun vruchten af. Iedereen is gemotiveerd en dat merken de klanten ook. Bovendien zorgt vers bloed in de organisatie voor nieuwe en verfrissende inzichten.’

Wat is de kracht van MEIKO?
‘Onze kwaliteit en klantgerichtheid. Bij ons geen garantie tot aan de kassa. We begeleiden mensen om goed met onze apparatuur te kunnen werken en gaan later ook nog eens terug. Om de puntjes op de I te zetten maar ook om van hen te horen wat er beter kan. Daar leren wij weer van. Een andere kracht van MEIKO vind ik onze open en informele sfeer. Iedereen mag en kan meedoen en meedenken. Graag zelfs! Er is niemand die altijd alles weet. Maar samen komen we tot verrassende oplossingen en ideeën.’

Hoe zorg je dat MEIKO zich blijft onderscheiden?
‘We stimuleren iedereen binnen MEIKO om zich te ontwikkelen. Denk aan verkooptrainingen maar ook aan cursussen en opleidingen via de MEIKO Academy om onze kennis en knowhow te vergroten. Daarnaast investeren we veel in innovatie. MEIKO is een stichting en dus vloeit onze winst terug de organisatie in, in plaats van naar aandeelhouders. Dat levert technische en duurzame innovaties op, maar ook verbeteringen op het gebied van routing en mensen. We durven outside the box te denken.’

Wat is je ambitie?
‘Ik ben al heel trots op wat we tot nu toe met z’n allen bereikt hebben. Al kan het uiteraard altijd beter. Natuurlijk willen we graag groeien maar belangrijker vind ik dat we onze klanten nóg beter begeleiden en bedienen.’

 

 Johan een geboren en getogen Brabander met een groot familiehart. Zijn grote trots: zijn dochter. Horeca zit hem in het bloed. Net als sales, service en klantvriendelijkheid. Heb je een vraag of uitdaging? Johan rust niet voordat je bent geholpen. Een gezonde dosis eigenwijsheid en flink doorzettingsvermogen zijn hierbij zijn belangrijkste ‘wapens’. Ook bij de verschillende avondopleidingen die hij twaalf jaar lang naast zijn werk volgde, kwamen deze eigenschapen van pas. Sinds 2005 draagt hij de clubkleuren van MEIKO. De laatste twee jaar als Sales Manager. 


www.meiko.nl | info@meiko.nl | +31 (0) 180 644 366